سیلابس دروس گرایش های مکانیک

 

 سیلابس دروس گرایش های مکانیک را از این به بعد در این قسمت مشاهده کنید.

جهت مشاهده هر قسمت بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.
 
  دوره كارشناسي ارشد  تبديل انرژي

  دوره كارشناسي ارشد سيستم محركه خودرو

  دوره كارشناسي مهندسي مكانيك در حرارت و سيالات

   دوره كارشناسي مهندسي مكانيك در طراحي جامدات

 توجه

 «  این مطالب با فرمتPDF تهیه شده است در صورت نیاز نرم افزار  Acrobat Reader  را نصب کنید. »

 

 منبع :www.mech.ir

 

گواهینامه مهندسی حرفه ای( Professional Engineering)

 

گواهینامه مهندسی حرفه ای( Professional Engineering) 

 نیاز جامعه در حال توسعه

شکی نیست زندگی در حال تحول امروزی بشر،در گستره عظیمی از فعالیت ها با مشارکت موثراقشاری موسوم به مهندس شکل می گیرد.کالبد فیزیکی این زندگی به طور کامل به دست مهندسان و فناوران در جوار دیگر متخصصان ساخته می شود.وظیفه این اقشار ساختن و تولید کردن و رسالت آنان هر روز را بهتر از روز پیش ساختن و به عبارتی بهینه سازی برای تطبیق با شرایط زیست و کار جوامع انسانی در جهت بهبود و تامین رفاه بیشتر آنان است.برای اینکه مهندسان بتوانند وظایف و رسالت های خویش را به نحو مطلوب به انجام برسانند باید دریابند که نسبت به دیگر تحصیلکرده های غیر مهندس در چه ابعادی باید متمایز باشند.از جمله اینکه آنان باید پایه قوی در علوم پایه،ریاضیات و اصول مهندسی و قابلیت به کار گیری این اصول را در حل بسیاری از مسائل واقعی داشته باشد.همچنین برخورداری آنان از تجربه و تخصص کافی در حرفه خود،آشنایی با اقتصاد،اصول تجارت و احساس مسئولیت اجتماعی،اخلاقی،سیاسی و انسانی بسیار مهم است . به روز بودن آگاهی آنان از نیاز های جامعه و تشخیص دقیق مسائلی که در حرفه آنان روی در روی جامعه قرار دارد،و نیز دارا بودن تعهدات حرفه ای از دیگر نیازهای مهندسان کنونی تلقی می شود.

 در جوامع اقشار تیز هوش مهندس را صرفا" یک تحصیلکرده ماهر و متخصص نمی خواهند،بلکه او را در نقش خویش حرفه ای و آزموده می طلبند . فردی را به عنوان یک مهندس حرفه ای می شناسند که از میزان معینی دانش و تجربه در حرفه خود برخوردار بوده و آگاهی و دانسته های حرفه ای او در حوزه تخصصی به روز باشد . برای اینکه اطمینان ایجاد شود این اقشار به نحو مقتضی مبادرت به پاسخگویی خواست به حق جامعه می نماید،چون غالبا" نهادهای حکومتی برای اجرای ماموریت های محوله خویش نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب دارند،با اخذ تدابیر گوناگون دست به تامین این نیروها می زنند.منطقی است پس از تربیت شدن،نهادهایی غیر حکومتی مبادرت به ارزیابی کیفیت فرآورده های عرضه شده توسط نظام آموزشی حکومت به بازار کار را بنماید.نهادهای غیر حکومتی نظیر انجمن های مهندسی بر خویش فرض می بیند تا با اندیشیدن تمهیداتی برای حصول تطابق خواست و توان،نقش یک ناظر کیفی در مورد آموزش یافته ها را بازی کنند.ورای مدارک رسمی تحصیلی رایج در جامعه،این نهادها با تدابیری که می اندیشند و آزمون هایی که در حوزه های تخصصی از مهندسان میگیرند،تاییدیه هایی صادر می کنند که جامعه را از تحقق مطابقت با خواسته های حرفه ای آگاه می سازند این اقدام به یقین منجر به ایجاد امنیت خاطر در اقشار جامعه از حفظ و ارتقا کیفیت تلاش های مهندسی می شود.

 برای پاسخ به این سوال که چرا باید مهندس حرفه ای گواهینامه ای اخذ نماید که حرفه ای بودن او را تایید کند،لازم است تصویری گذرااز موضوعاتی که در مورد حرفه ای بودن باید مورد بررسی قرار گیرد ارائه شود،تا مفهوم مشترکی از موضوع به دست آید باید در نظر داشت که،برای انجام کارهای خاص مهندسی در قالبی مطمئن و نتیجه بخش در کشورهای مختلف جهان به فراخور میزان رشد و توسعه اجتماعی الزامات و نیازمندی های قانونی وضع شده که باید مجریان نقش های مهندسی آنان را به خوبی برآورده سازند . برای گرفتن مدرک مهندسی حرفه ای(PE)یک مهندس باید در اماکن خاص ثبت نام کند و آزمون های ویژه ای را نیز برای اثبات حرفه ای بودن خویش بگذراند.در حال حاضر طیفی از انجمن ها همچون مهندسی صنایع ایران،برق و الکترونیک ایران،مهندسی شیمی ایران،مهندسین عمران،کامپیوتر ایران،مهندسین متالوژی و مهندسان مکانیک که هر یک نمایندگانی از طیف وسیعی از انجمن های دیگر و نیز جامعه مهندسی هستند ، با بهره گیری از تجاربی که در برگزاری آزمون توسط نهادهای ذیربط در جامعه کسب شده، در حال برنامه ریزی برای انجام این مهم ملی هستند.برای موفقیت در این آزمون ها مهندس باید راهبردهایی معین را برگزیند.

به طور مختصر می توان گفت مهندس حرفه ای کسی است که از سوی نهادهای اعتبار بخش مدرکی را دریافت،مبنی بر اینکه او مجاز است تا اقدامات خاص مهندسی را برای دریافت کننده ثمره کار وی با اطمینان انجام دهد،دریافت می کند.او در گذر زندگی کاری خود،مراحل کسب اطلاعات و آشنایی با تخصص و مرحله ماهر شدن در کاری که انجام می دهد را طی کرده تا به مرحله حرفه ای شدن رسیده است. او با برآوردن نیاز ها و الزامات قانونی در منطقه ای خاص، اثبات کرده که برای انجام کاری مشخص در حوزه مهندسی همچون طراحی،ترکیب،ارزیابی، مشورت دادن، گزارش دهی، جهت دهی و سرپرستی، از خبرگی کافی برخوردار است.این فرد آزموده ، برای اینکه در دیگر نقاط هم بتواند همان کار حرفه ای را انجام دهد ، باید تابع مقررات آنجا باشد و گواهینامه ذیربط در آن منطقه را نیز دریافت نماید.

آغاز ثبت نام از مهندسین حرفه ای در جهان در سال ۱۹۰۷ و یومینگ اولین ایالتی از امریکا بود که اعلام کرد مهندسینی که می خواستند سلسله اقدامات ساخت و ساز انجام دهند باید طبق ضوابطی ثبت نام شده و کفایت آنان به اثبات برسد.این ویژگی در اکثر کشورها و از جمله ایران در حوزه ساخت و ساز ساختمانی (عمران)پی گرفته شده است.پی.ای می تواند فرصت هایی برای پیشرفت ایجاد کند.بسیاری از شرکت ها برای اینکه افراد گواهینامه پی.ای بگیرند، آنان را ترغیب می کنند وحتی امتیازاتی را نیز برای این کار در اختیارشان قرار می دهند.در بسیاری از صنایع، پست های اجرایی و دولتی، برای شغل های خاص یا سطوح معین، نیاز به داشتن گواهینامه پی.ای هست.پی.ای قادر است منجر به بروز رضایت شخصی نیز بشود.داشتن گواهینامه،نشانه حرفه ای بودن است. به عبارت دیگر عنوان پی.ای پس از نام شما نشان می دهد که شما از استانداردهای لازم برای حرفه ای بودن برخوردار هستید.

منبع : خبرنامه مهندسی صنایع ایران ، شماره۴۴ 

 

دستگاه بورينگ داخل تراش در كشور طراحي و ساخته شد

 

دستگاه بورينگ داخل تراش در كشور طراحي و ساخته شد

به همت پژوهشگران ايراني، دستگاه بورينگ داخل تراش با مزيت كاهش زمان انجام كار به حدود يك پانزدهم نمونه ي خارجي در كشور طراحي و ساخته شد.
مهندس علي بساق زاده، مجري اين طرح در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌با بيان اين نكات اظهار داشت: اين دستگاه با دو منبع نيرو و يك محور اصلي ماشين، دو محور انتقال دهنده ي نيرو پيش روي قلم ابزارگير به همراه بدنه اصلي ماشين به ابعاد ‌6000 در ‌1600 ميلي‌متر قابليت تراشكاري قطر داخلي قطعات سنگين از قطر ‌400 ميليمتر تا ‌1400 ميلي‌متر با طول ‌2800 ميلي‌متر را داراست.
مجري اين طرح در ادامه افزود: با اضافه كردن قطعات الحاقي مي‌توان كف تراشي (پيشاني تراشي) قطعات را نيز بر روي ماشين انجام داد.
وي تصريح كرد: قدرت براده برداري براي هر پاس تا ‌50 ميليمتر خطاي هم قطر تراشي، هم مركزي و هم راستاي ماشين ‌02/0 ميليمتر است و با توجه به جا زدن شافت در پوسته (انطباق گرم)، زمان صرف شده براي نصب قطعات سنگين كمتر از نيم ساعت است. اين دستگاه قابليت تراش قطر داخلي قطعات صنعتي سنگين كه به صورت استوانه يا ديگر اشكال هندسي هستند را نيز داراست.
بساق‌زاده در ادامه خاطر نشان كرد: بر اساس اين طرح تا به حال سه دستگاه ساخته شده و به بهره‌برداري رسيده است.
وي در ادامه به ايسنا گفت: در ايران اين دستگاه به اين نحو وجود نداشته و يكي از مزيت‌هاي آن نسبت به بقيه دستگاه‌ها زمان كم، سطح صاف و ساده بودن كار مي‌باشد. اگر دستگاه‌هاي خارجي حدود ‌2 ميلي‌متر براده برداري را انجام مي‌دهد اين دستگاه ‌25 برابر بيشتر يعني حدود ‌50 ميلي‌متر براده برداري مي‌كند و اين يكي از مزيت هاي آن ها است.
اين صنعتگر مبتكر در پايان، كاهش زمان انجام كار به حدود يك پانزدهم نمونه خارجي، دقت عمل و كيفيت بالا، امكان تراشكاري روي مواد مختلف، كاهش هزينه و استهلاك و قيمت تمام شده را از مزاياي بورينگ داخل تراش ايراني عنوان كرد.

منبع : www.namehmech.ir

 

ظرافت (13)

 

ارزش يک ســـــال را دانش آمــــوزي که مـردود شــده مي دانـد.

ارزش يک ماه را مادري که فرزندي نارس به دنيا آورده مي داند.

ارزش يک هفتــــــــه را سردبيــــر يک هفتــه نامـــه مي دانــد.

ارزش يک دقـــــــيقــــــــه را شخصــــي کــه از قــطار جـا مانده.

ارزش يک ثانيه را آنکه از تصادفي مرگبار جان بدر برده مي داند.

 هر لـــحظه گنج بزرگي است ، گنجتان را مفت از دست ندهيد!

 باز به خاطر بياوريد که زمان به خاطر هيچکس منتظر نمي ماند.

 ديروز به تاريخ پيوست، فردا معماست، و امروز هديه است.

 

 

شهید دکتر مصطفی چمران

 

من مسئوليت تام دارم كه در مقابل شدايد و بلايا بايستم!

ادامه نوشته

زندگينامه دكترعلی شريعتی

 

  زندگينامه دكترعلی شريعتی

 

۱۳۱۲

تولد در مزينان خراسان.

۱۳۱۹

ورود به دبستان ابن يمين مشهد.

۱۳۲۲

تاسيس « نهضت خداپرستان سوسياليست» برهبري محمد نحشب.

۱۳۲۳

تاسيس « کانون نشر حقايق اسلامی» در مشهد به ابتكار استاد محمد تقي شريعتي.

۱۳۲۶

انتشار شماره اول نشريه كانون بنام « كارنامه كانون».

۱۳۲۷

عضويت در « کانون» .

۱۳۲۹

ورود به دانشسرا و استخدام همزمان در فرهنگ مشهد.

۱۳۳۰

راهپيمايي عظيم مردم مشهد در پشتيباني از نهضت ملي مصدق ( پايين آوردن تابلوي شركت نفت ايران وانگليس و نصب تابلوي « شركت ملي نفت ايران» و سخنراني استاد محمد تقي شريعتي بر فراز ساختمان شركت).

 

۱۳۳۱

پايان تحصيلات دانشسراي مقدماتي ( نظام قديم) و شروع به تدريس در مدارس، تاسيس انجمن اسلامی دانش آموزان، نگارش كتاب «مكتب واسطه» و شروع به ترجمه كتاب «ابوذر غفاري، خداپرست سوسياليست»، اثر جودة السحار مصری، نخستين بازداشت به جرم تظاهرات ضد دولتی.

 

۱۳۳۲

پيوستن به « نهضت مقاومت ملي »، اخذ ديپلم تكميلي ادبي (پيش دانشگاهي).

 

۱۳۳۳

 ترجمه « نمونه های عالی اخلاقی» اثر کاشف الغطاء.

 

۱۳۳۴

 تاسيس دانشکده ادبيات مشهد وادامه تحصيل تا ليسانس، نشر جزوه « تاريخ تکامل فلسفه».

 

۱۳۳۶

بازداشت در مهر ماه بهمراه ۱۶ تن از ياران « نهضت مقاومت ملی» بمدت يك ماه و اندي.

 

۱۳۳۷

فارغ التحصيل دانشکده  با احراز رتبه اول، ازدواج با يكي از همكلاسان خود خانم فاطمه (پوران) شريعت رضوي.

 

۱۳۳۸

 اعزام به فرانسه و تولد اولين فرزند.

 

۱۳۳۹

شناخت فانون و ترجمه گزيده ای از آثار وی، انتشار ترجمه « نيايش» كارل در مشهد، پيوستن به شاخه ای از جبهه آزاديبخش ملي الجزائر، فعاليتهای سياسی در بطن اپوزيسيون ملی- دمکراتيک و کنفدراسيون دانشجويان ايرانی، انتشار نشريه "ايران آزاد" جبهه ملی و ارگان فکری "انديشه جبهه" که فانون را نخستين بار در آن به ادبيات انقلابی ايران معرفی نمود

 

۱۳۴۰

 بازداشت در پاريس در پی تظاهرات دانشجويان در برابر سفارت بلژيک  بهنگام شهادت پاتريس لومومبا، ۱۷ ژانويه، گفتگو با گيوز (روشنفکر توگوئی) در زندان سيته پاريس.

۱۳۴۱

تحصيل و پژوهش  در جامعه شناسی و تاريخ اديان، در کلاس های ماسينيون، برک، گورويچ، آشنائی با سارتر و محيط روشنفکری فرانسه، انتشار «غربزدگی» آل احمد در ايران.

 

۱۳۴۲

اخذ دکترای ادبيات در سوربن زير نظر ژيلبر لازار.

 

۱۳۴۳

بازگشت به ايران و بازداشت در مرز و انتقال به تهران.

 

۱۳۵۱-۱۳۴۴

پس از يکدوره تدريس در مدارس، تدريس در دانشگاه مشهد، انتشار دفاتر ادبی «کوير» و «اسلامشناسی» (مشهد) ، يکرشته  سخنرانی و کفرانس در دانشگاه های سراسر کشور و بويژه تهران - حسينيه ارشاد ، که به درخواست بخشی از روحانيت محافظه کار توسط رژيم  شاه تعطيل ميشود، ممنوعيت انتشار و سخنرانی. حبس بمدت ۱۸ماه در زندان ساواک ، پليس مخفی شاه، در سلول انفرادی، آزادی پس از توافقات الجزيره، زيرنظر در منزل.

 

۱۳۵۶

 

۲۶ ارديبهشت - پس از توفيق در ترک ايران تحت نام خانوادگی دوم خود، همسر و فرزندش ممنوع الخروج و گروگان گرفته ميشوند ، ۲۹ خرداد - شهادت در شرايطِ مشکوک در ساتمپتون انگلستان.

سخنرانی شریعتی در باره مسئولیت ما پس از شهادت  

سخنرانی دکتر علی  شریعتی درباره مسئولیت ما پس از شهادت  

خواهران، برادران!

اكنون شهيدان مرده‌اند، و ما مرده‌ها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما كرها مخاطبشان هستيم، آنها كه گستاخي آن‌ را داشتند كه ـ وقتي نمي‌توانستند زنده بمانند ـ مرگ را انتخاب كنند، رفتند، و ما بي‌شرمان مانديم، صدها سال است كه مانده‌ايم. و جا دارد كه دنيا بر ما بخندد كه ما ـ مظاهر ذلت و زبوني ـ بر حسين(ع) و زينب(س) ـ مظاهر حيات و عزت ـ مي‌گرييم، و اين يك ستم ديگر تاريخ است كه ما زبونان، عزادار و سوگوار آن عزيزان باشيم.

امروز شهيدان پيام خويش را با خون خود گذاشتند و روي در روي ما بر روي زمين نشستند، تا نشستگان تاريخ را به قيام بخوانند.

در فرهنگ ما، در مذهب ما، در تاريخ ما، تشيع، عزيزترين گوهرهايي كه بشريت آفريده است، حيات بخش ترين ماده‌هايي كه به تاريخ، حيات و تپش و تكان مي‌دهد، و خدايي ترين درسهايي كه به انسان مي‌آموزد كه مي‌تواند تا «خدا» بالا رود، نهفته است و ميراث همه اين سرمايه‌هاي عزيز الهي به دست ما پليدان زبون و ذليل افتاده است.

ما وارث عزيزترين امانت‌هايي هستيم كه با جهادها و شهادت‌ها و با ارزش‌هاي بزرگ انساني، در تاريخ اسلام، فراهم آمده است و ما وارث اينهمه هستيم، و ما مسؤول آن هستيم كه امتي بسازيم از خويش، تا براي بشريت نمونه باشيم. «وكذالك جعلناكم امة وسطا لتكونوا شهداء علي الناس و يكون الرسول عليكم شهيدا» خطاب به ماست.

ما مسئول اين هستيم كه با اين ميراث عزيز شهدا و مجاهدانمان و امامان و راهبرانمان و ايمانمان و كتابمان، امتي نمونه بسازيم تا براي مردم جهان شاهد باشيم و شهيد باشيم و پيامبر(ص) براي ما نمونه و شهيد باشد.

رسالتي به اين سنگيني، رسالت حيات و زندگي و حركت بخشيدن به بشريت، بر عهده ماست، كه زندگي روزمره‌مان را عاجزيم!

خدايا! اين چه حكمت است؟

 

ادامه نوشته

فرسایش در ابزارهای برش

 

 فرسایش در ابزارهای برش


از جمله مهمترين مسائلي كه در زمينه ماشينكاري با آن روبرو هستيم، مسأله عمر ابزار و عوامل تأثير گذار بر روي آن است. لذا در اين مقاله سعي بر اين است كه بتوانيم تعريف درست و مشخصي از عمر ابزار و عوامل تأثير گذار بر روي آن داشته باشيم و علاوه بر آن در مورد مهمترين عواملي كه تأثير بسزايي در عمر ابزار دارند، بحث مي شود.
عمر ابزار به عوامل گوناگوني وابسته است .
1. درجه حرارت(محيط و ابزار)
2. هندسه ابزار برنده
3. مايع خنك كننده
4. جنس قطعه كار از لحاظ تركيب شيميايي
5. جنس خود ابزار
6. پارامترهاي ماشينكاري (سرعت برشي، عمق براده برداري، سرعت پيشروي و...)
7. ارتعاش دستگاه
8. معيار شكست ابزار
كه از اين ميان معيار شكست ابزار مهمترين عامل تأثير گذار بر عمر ابزار به شمار مي آيد.
معيار شكست ابزار Tool Life Criterion يك مقدار از قبل تعيين شده(بر اساس كيفيت و دقت برده برداري و ...) براي فرسايش و خوردگي ابزار يا رخ دادن يك پديده(مانند ترك و شكست) را گويند.
عمرابزار نيز از روي همين معيار شكست تعريف مي شود: زمان مورد نياز براي رسيدن به معيار شكست.

ادامه نوشته

دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون ورودي تحصيلات تکميلي سال1386

 

  • جهت دریافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون ورودي تحصيلات تکميلي سال 1386 بر روی گزینه زیر کلیک کنید:

دریافت دفترچه

 

کلید  سوالات مجموعه مهندسی مکانیک

 

  • جهت دریافت کليد اوليه سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 - گروه فني مهندسي ، مجموعه مهندسی مکانیک ( ۷ گرایش ) بر روی گزینه زیر کلیک کنید:

دریافت کلید سئوالات 

 

ظرافت (12)

 

احساس سوختن به تماشا نمي شود


آتش بگير تا بداني که چه مي کشم

ماشین حساب مهندسی(engineering calculator)

 

ماشین حساب مهندسی

یک ماشین حساب مهندسی پر قدرت که خود از چند ماشین حساب دیگر تشکیل شده است.

با کلیک بر روی گزینه های زیر می توانید آن را  به صورت کامل دانلود کنید.

دانلود ماشین حساب

دانلود کرک

 

منبع : وبلاگ مهندسی ساخت و تولید

 

The Bear robot to the rescue

 

 

The Bear robot to the rescue

According to Associated Content, Vecna Robotics has built a prototype of the BEAR Robot for the U.S. Army. This robot has been designed to find, pick up and rescue wounded soldiers in dangerous areas. In fact, the Battlefield Extraction and Retrieval Robot (BEAR), which for the moment is remotely controlled, can safely carry a human (or other payload up to 500 pounds) for about 50 minutes. For a robot which will have to go to combat zones, it looks surprisingly humanoid to me. Let's hope it will not be shot while evacuating a soldier from the battlefield. But read more...

Here is the introduction of the Associated Content article.

One of the most dangerous jobs in a combat situation is the extraction and evacuation of a wounded soldier while still under fire. This is especially true in the current war against terrorism, which features enemies that are not likely to respect the noncombatant status of medics.

A company called Vecna Robotics believes that it has come up with a solution. The company proposes to build, for the United States Army, the Battlefield Extraction and Retrieval Robot (BEAR), which will take over the job of evacuating wounded soldiers from a combat zone.

Below you can see a "visualization of the BEAR robot PV2 carrying an injured servicemember."

    (Credit: Vecna Robotics)

BEAR robot carrying a soldier

ادامه نوشته

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی پیوسته مکانیک (گرایش حرارت وسیالات)

 

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی پیوسته مکانیک (گرایش حرارت وسیالات)

دروس پایه

 

۱-رياضي 1

۲- رياضي 2

 ۳- معادلات ديفرانسيل

۴- برنامه‌سازي كامپيوتر

۵- محاسبات عددي

۶-فيزيك 1

۷-فيزيك 2

۸- آزمايشگاه فيزيك 1

۹-آزمايشگاه فيزيك 2 

۱۰-شيمي عمومي

 

ادامه نوشته

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی ارشد مکانیک (گرایش ساخت وتولید)

 

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی ارشد مکانیک (گرایش ساخت وتولید)

دروس اصلی

 

الف)اجباری

 1- ریاضیات پیشرفته 

2- محاسبات عددی پیشرفته

 3- سیستم های تولید صنعتی

 

 ب) انتخابی

۴- متالوژی درتولید

 5- روش اجزاء

6- شکل دهی فلزات

 

 

ادامه نوشته

نرم افزار محاسبات مهندسي ساخت و توليد

 

 نرم افزار محاسبات مهندسي ساخت و توليد

اين نرم افزار را دوست عزیزم آقای محمد حسین آذرمی براي انجام محاسبات مربوط به ماشينهاي ابزار نوشته است كه از طريق آن ميتوانيد محاسباتي نظير بدست آوردن زمان مورد نياز براي انجام عملياتهاي ماشينكاري از جمله تراشكاري , مخروط تراشي , سنگ زني , فرزكاري , صفحه تراشي, محاسبات راه اندازي ماشين مانند سرعت , دور, پيشروي, نسبتهاي قطر و سرعت فوليها و چرخدنده هاي واسطه را براحتي انجام دهيد و همچنين ميتوانيد انواع هزينه هاي توليد جيگ و فيكسچر را بدست آوريد .

 

اميدوارم اين نرم افزار بتواند به عزيزاني كه در رشته ي ساخت و توليد تحصيل كرده اند كمك كند .

  • در ضمن در صورت بروز مشكلي در اجراي آن با آقای محمد حسين آذرمي  تماس بگيريد .

 

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

  منبع :www.cncmachinetools.blogfa.com

در ضمن آدرس اينترنتي يك شركت توليد انواع نرم افزارهاي سفارشي ( هر نرم افزاري كه مورد نظر شما ميباشد ) را در زير لينك كردم , كه توسط آنها ميتوانيد كارخانه يا شركت خود را به سيستمهاي نرم افزاري مجهز كنيد يا اينكه براي خود يك نرم افزار جامع محاسباتي خاص فن و حرفه ي خود طراحي كنيد .


آدرس اينترنتي شركت نرم افزاري توليد كننده نرم افزار هاي سفارشي :

www.riznegarfarabin.blogfa.com

 

 

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی ارشدمکانیک (گرایش تبدیل انرژی)

 

دوره های تحصیلی رشته کارشناسی ارشدمکانیک (گرایش تبدیل انرژی)

دروس اصلی

 

الف) اجباری

1- ریاضیات پیشرفته

۲- مکانیک محیط پیوسته

3- محاسبات عددی پیشرفته

 

ب) انتخابی

۴- انتقال حرارت پیشرفته( هدایت)

۵- انتقال حرارت پیشرفته( جابجایی)

6- انتقال حرارت پیشرفته( تشعشع)

۷- مکانیک سیالات پیشرفته

8- ترمودینامیک پیشرفته

 

دروس اختیاری

 

۱- دینامیک سیالات پیشرفته

2- موتورهای احتراق داخلی پیشرفته

3- لایه های مرزی

۴- دینامیک سیالات محاسباتی

۵- ترمودینامیک ومکانیک سیستمهای جلوبرنده

6- مباحث برگزیده درانرژی(حرارت وسیالات)

۷- سوخت واحتراق پیشرفته

۸- دینامیک گازهای پیشرفته

9- توربوماشینهای پیشرفته

 

امام خمینی ( ره )

 

سال ها می گذرد ، حادثه ها می آید 

 انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم

   

سالروز ارتحال جانسوز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) را به تمامی بازدید کنندگان گرامی تسلیت عرض می کنم.

 

توضیحی مختصر درباره رشته نقشه کشی صنعتی

 

توضیحی مختصر درباره رشته نقشه کشی صنعتی 

 برای دانش آموزان علاقه مند به این رشته تحصیلی

  • مقدمه

به طور کلی نقشه کشی را می توان به یک معنا ،تدبیر نمودن وبررسی نمودن در مورد یک موضوع یا یک مسئله دانست. زمانی که موضوع نقشه کشی مطرح می شود مطالبی همچون اندازه گیری ، دقت ، خلاقیت به ذهن انسان خطور می کند و در رشته مورد بحث ما نقشه کشی در نقش یک علم ظاهر شده که در سطح صنعت جهانی به زبان گویای صنعت شهرت یافته .
در مورد نقش مهم نقشه های ترسیم در صنعت ذ کر این نکته کافیست که فرایند تولید صنعتی حتما باید از سیر نقشه باشد .
طراحی قطعات مختلف صنعتی به عوامل گوناگونی وابسته است که می توان از علوم پایه،تجسم درست اجسام ، نوآوری وخلاقیت ،استفاده از تکنولوژی وبا الهام از طبیعت و هنر نام برد .
آنچه هنر جویان و علاقمندان به این رشته در طی تحصیل تا حدودی با آن آشنا می شوند عبارتند از نقشه کشی صنعتی فنی، هندسه ترسیم ، محاسبات فنی ، آزمایشگاه اندازه گیری دقیق ، نقشه کشی به کمک رایانه ، جوش قطعات ، طراحی قطعات صنعتی ، کار با ماشین های تراش ، فرز وصفحه تراش به منظور ساخت قطعات نام برد .

 

ادامه نوشته

توضیحی مختصر درباره رشته ساخت و تولید

 

توضیحی مختصر درباره رشته ساخت و تولید

 برای دانش آموزان علاقه مند به این رشته تحصیلی

  • مفدمه

وقتی نام رشته ساخت وتولید را می شنوید می توانید به ساخت هر چیزی که ساختنی است و تولید آنچه امکان تولیدش وجود دارد فکر کنید اما در صنعت و تولیدات صنعتی ساخت و تولید به معنای تبدیل مواد خام که در کشور عزیزما به وفور یافت می شود به محصولات قابل استفاده است .
طبیعی است که مواد خام برای تبدیل شدن به محصولات راهی طولانی را باید سپری کنند ، برش کاری ، شکل دادن ، مونتاژ کاری و پرداخت کاری مراحل اصلی شکل گیری یک محصول هستند .
همین مراحل نیز به ماشین ها و نرم افزارهای پیشرفته نیاز دارند تا بتوانند به قطعات صنعتی تبدیل شوند .
آنچه در مراحل اولیه تحصیل و قدم های نخست این رشته مهم فرا میگیرید محاسبات فنی ، رسم فنی ، طراحی قطعات مختلف صنعتی ، آزمایشگاه اندازه گیری دقیق ، جوشکاری و ریخته گری قطعات صنعتی و ساخت قطعات بو سیله ماشین های تراش ، فرز و صفحه تراش می باشد.

 Mech Eng

 

ادامه نوشته